مایکروسافت به دنبال آینده‌ای بدون کلمات عبور است

 

هم‌اکنون کلمات عبور هنگام استفاده از سرویس‌ها و کالاهای دیجیتالی مختلف بسیار رایج هستند. به عنوان مثال شما برای برداشتن پول از عابر بانک به کد عبور نیاز دارید، برای ورود به ایمیل، بانکداری آنلاین، سرویس‌های ابری و غیره نیز داشتن کلمه‌ی عبور الزامی است؛ بنابراین ما باید تعداد زیادی کلمه‌ی عبور را به یاد داشته باشیم. ساتیا نادلا مدیر عامل مایکروسافت در سخنرانی خود در شهر بمبئی هند آینده‌ای را متصور شد که کلمات عبور در جایگاه دوم قرار خواهند گرفت و روش‌هایی همچون بیومتریک جای کلمات عبور را خواهند گرفت.

وی اشاره کرد که یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی کلمات عبور هستند و یکی از چیزهایی که مایکروسافت در حال کار بر روی آن است خلق دنیایی بدون کلمات عبور قابل هک و استفاده از روش‌های بیومتریک است که به ما کمک می‌کند سیستم‌های کامپیوتری خود را ایمن نگه داریم.

nadella

مایکروسافت امنیت بیومتریک را به برخی از محصولات خود اضافه کرده است. به عنوان مثال در ویندوز ۱۰ مایکروسافت از تکنولوژی اسکن عنبیه رونمایی نموده که به کاربران امکان ورود امن را می‌دهد حتی اگر کلمه‌ی عبور خود را فراموش کنند. تصدیق هویت بیومتریک همچنین می‌تواند هنگام به سرقت رفتن کامپیوتر از اطلاعات آن محافظت کند و دستیابی به اطلاعات آن را غیر ممکن و یا حداقل دشوار سازد.

  • 17 آبان 1394
  • مدیر سایت
  • 4447
طراحی سایت : رسانه گستر © 2002 - 2025